بهترین بازی ها

بازی ها و توسعه فردی

شاید باور بسیاری از افراد این باشد که بازی صرفا برای گرم کردن سر کودکان یا نهایتا نوجوانان است. اما آن ها که به دنبال آموزش و یادگیری هستند، به بازی ها به چشم فرصتی درخشان برای تبدیل اوقات فراغت افراد به عاملی جهت رشد و توسعه مهارت های فکری و گروهی نگاه می کنند. به همین دلیل است که بازی های ارزشمندی مانند شطرنج، تخته نرد و پاسور از گذشته های دور تا به امروز، نه تنها طرفداران خود را حفظ کرده اند، بلکه دلیلی برای ایجاد و توسعه علومی همچون نظریه احتمالات و نظریه بازی ها شده اند. احتمالا امروزه نسبت به قبل تنوع بازی ها بسیار بیشتر شده و در نتیجه انتخاب های بیشتری برای مقاصد مختلف وجود دارد. بنابراین در ادامه تعدادی از بازی های مناسب که علاوه بر تقویت مهارت ها، جذاب و مفید هستند معرفی می شوند.

بازی های فکری

Brain Trainers

بازی های فکری طیف گسترده ای از بازی ها را در بر میگیرند، طوری که ظاهرا هیچ بازیی نیست که نیاز به فکر کردن نداشته باشد، اما Brain Trainers شاخه ای از بازی های فکری عموما یک نفره هستند که صرفا روی پرورش مهارت های ذهنی شامل تمرکز، حافظه، چند وظیفه ای، سرعت عمل و حل مسئله متمرکز بوده و جهت تقویت ابعاد مختلف فکری طراحی شده اند. از این رو این بازی ها، برای تمام افراد در هر رده سنی مناسب بوده و پیشنهاد می شوند. این بازی ها عموما به صورت برخط یا مبتنی بر اندروید هستند که دسترس پذیری آن ها را بسیار بالا می برد، طوری که هر فردی صرفا با روشن کردن گوشی همراه یا رایانه خود به راحتی و به رایگان می تواند از این آن ها لذت ببرد. هر چند که تعداد این بازی ها بسیار زیاد و متنوع بوده، اما در ادامه چهار تا از بهترین های آن ها که شناخته شده تر و کارآمد تر هستند معرفی شده است. برای بارگیری و نصب می توانید روی عکس هر کدام کلیک کنید.

Lumosity

این بازی که با شعار “تمرین مغز” توسط شرکت Lumos Labs منتشر شده، مبتنی بر طیف گسترده ای از تحقیقات و پژوهش های دانشمندان بوده و با روش های علمی تمرین هایی را در قالب بازی برای تقویت قدرت آنالیز مغز انسان ارائه می کند.

Neuronation

این برنامه یکی از بهترین بازی های پرورش مغز بوده که توسط یک شرکت آلمانی به همین نام طراحی و توسعه یافته است. نورونیشن با ایجاد گروه ها و مقایسه هر فرد با دوستان و سایر اعضای خانواده، افراد را به ادامه مراحل بازی تشویق می کند.

Peak

پیک، با برنامه روزانه و پایش مداوم و ارائه گزارش های کامل و تفکیک شده به روند رو به رشد فعالیت های ذهنی کمک میکند. با هر بار بازی کردن، اثربخشی آن قابل مشاهده بوده و این ویژگی برای بسیاری از افراد انگیزه بخش و محرک است.

Elevate

الویت نیز یکی از شناخته شده ترین بازی ها در این زمینه بوده که علاوه بر مهارت های ذهنی، مهارت های کلامی را نیز درگیر می کند. سازندگان این بازی معتقدند که این برنامه بر کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل، افسردگی و اضطراب را نیز اثر دارد.

بازی های تخته ای

Board Games

بازی های تخته ای معروف به (Board Game) امروزه یکی از متداول ترین سرگرمی ها برای همه سنین مخصوصا جوانان و نوجوانان است. برخی از این بازی ها،  علاوه بر سرگرمی به اهداف مشخص دیگری از جمله تقویت مهارت های فکری و اجتماعی افراد نیز توجه داشته اند. در ادامه این صفحه چند مورد از بهترین بردگیم های موجود، معرفی شده اند.

Monopoly

بازی مونوپولی یک بازی گروهی و شناخته شده است که از قدیم تا امروز طرفداران زیادی داشته است. طراح، سعی داشته است از طریق این بازی، مهارت های سرمایه گذاری، مذاکره و ریسک کردن را به نوجوانان و جوانان بیاموزد.

Risk

بازی ریسک، یک بازی گروهی هیجان انگیز است که در آن هر بازیکن باید با شکست رقبا، کل جهان را فتح نماید تا پیروز شود. این بازی روی تقویت مهارت های ارتباطی، ریسک کردن و تصمیم گیری تمرکز دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا