گالری

عکس ها یکی از بهترین شکل های ثبت خاطرات بوده و گالری یا آلبوم تصاویر مجموعه ایست برای مرور لحظات تلخ و شیرین گذشته. هر چند که امروز به کمک تکنولوژی، تعداد محتوای بصری، یک رشد انفجاری را تجربه می کند، اما ارزش آن اگر از گذشته بیشتر نباشد، کمتر نیست. به عبارت دیگر اهمیت تصاویر یا در حالت کلی محتوای بصری آنقدر مورد توجه بوده که امروزه به جزو جدایی ناپذیر زندگی بشر تبدیل شده است. در این صفحه، تصاویری از لحظات مختلف زندگی با شما عزیزان به اشتراک گذاشته می شود. امید است مورد توجه شما واقع شود.

بعد از تحریم های جامعه جهانی در سال 1390 توجه بسیاری از مسئولین وقت به اصل 44 قانون اساسی و عدم وابستگی بودجه کشور به نفت معطوف شد. در همان شرایط که توان دولت برای جذب نیرو کم شده و نرخ بیکاری افزایش یافته بود، لزوم فرهنگ سازی و آموزش برای اشتغال زایی و کارآفرینی احساس شد. بنابراین درس کارآفرینی در بسیار از دانشگاه ها ارائه و یا حتی اجباری شد. در این درس به کلیاتی درباره راه اندازی کسب و کار جدید، ضرورت آن برای جامعه امروز ایران و  پیش نیازها و الزامات پیاده سازی طرح های تجاری پرداخته می شود. انتظار می رود که دانشجویان بعد از گذراندن این درس بتوانند در ایجاد فرصت های شغلی برای خود و دیگران موفق باشند. تصویر روبرو به منظور یادبود در آخرین جلسه کلاس کارآفرینی دانشگاه فنی و حرفه ای گرفته شده است.

استانداردها به منظور همسان سازی فرایندهای اجرائی سازمان ها، طراحی شده و توسعه یافته اند. یکی از شناخته شده ترین استانداردهای بین المللی، ISO 9001 می باشد که آخرین نسخه آن در سال 2015 توسط سازمان بین المللی استاندارد واقع در اروپا ویرایش شده است. استاندارد ISO 10015 به عنوان راهنمای اجرای بند 2-7 استاندارد اصلی تهیه و تدوین شده است. نسخه قبلی این راهنما، که در سال 1999 تدوین شد، برای آموزش چهار زیرفرایند در نظر گرفته است، که عبارتند از: نیازسنجی آموزشی، طراحی و برنامه ریزی، برگزاری و اجرا و نهایتا ارزیابی اثربخشی. در ویرایش جدید این راهنما، پیرامون توسعه شایستگی و آموزش به عنوان یکی از راه های ارتقاء و توانمندسازی پرسنل بحث شده است. در یک جلسه آموزشی درباره فرایند یادگیری و توسعه کارکنان، استانداردهای مربوطه و تغییرات نسخه قبلی و جدید ISO10015، روش ها و ابزارهای نوین آموزش بحث و گفتگو شد.

در اوایل قرن بیستم، که اختلافات بسیاری بر سر کپیتالیسم و سوسیالیسم در جریان بود، بسیاری از اقتصاددان ها، از نظریه کنترل بهینه (OCT) که امروزه در مهندسی برق کاربرد دارد، برای برنامه ریزی اقتصادی در کشورهای بلوک شرق استفاده می کردند. این نظریه، انسان ها را فاقد اختیار در نظر گرفته و عملا بعد از فروپاشی سیاست های کومونیستی که به افراد به چشم ماشین ها نگاه می کرد، کارائی خود را از دست داد و جای خود را به نظریه بازیها بخشید. نظریه بازیها که مدل های بسیاری برای تصمیم گیری بر اساس حداکثرسازی منافع فردی ارائه می دهد، با گسترش نظام سرمایه داری در غرب رشد یافت و شاخه های بسیاری از علوم را ایجاد کرد. در سال 2007 سه استاد برجسته به خاطر پایه گذاری نظریه طراحی سازوکارها که یکی از زیرمجموعه های جذاب نظریه بازیها است، برنده جایزه نوبل اقتصاد شدند. در سخنرانی همایش بنیاد ملی نخبگان سال 1395 به معرفی اهداف و کاربردهای این نظریه ارزشمند در تمام ابعاد سیاست گذاری کلان پرداخته شده است.

درس اصول سرپرستی در واقع مکملی برای مباحث درس کارآفرینی است و بیشتر به مهارت های لازم جهت مدیریت یک کسب و کار، مستقل از خدماتی یا تولیدی بودن آن، می پردازد. به عبارتی دیگر، هدف از طرح مطالب این درس، اداره ی موفق و صحیح، کارگاه تجاری ایجاد شده می باشد. مهارت هایی که شاید در کار نقش حیاتی داشته باشند ولی در هیچ یک از دروس دانشگاهی به صورت صریح آموزش داده نمی شوند. همچنین در این درس به تقویت توانایی های سازمانی مانند نوشتن گزارش عملکرد و ارائه آن در حضور دیگران به شکل شفاهی نیز پرداخته می شود. تصویر روبرو از کلاس درس اصول سرپرستی دانشگاه فنی و حرفه ای به یادگار مانده است.

Scroll to Top
اسکرول به بالا