پادکست های پیشنهادی

پادکست:

پادکست نوعی محتوای صوتی بوده که در بستر اینترنت و به صورت آفلاین منتشر می شود و مخاطبین در هر زمان و هر جا که مایل باشند می توانند به این فایل های صوتی و از طریق اپلیکیشن های پادگیر گوش دهند. از همین رو، افراد بیشتری پادکست را به رادیو ترجیح می دهند. در ادامه چند پادکست مفید، محبوب و کاربردی معرفی شده اند تا در مسیر دانشگاه یا هنگام کار در منزل به آن ها گوش دهید و از مطالب شان استفاده کنید.

دایجست

پادکست دایجت با موضوع “اطلاعات عمومی و مسائل روز” یکی از بهترین پادکست های موجود به زبان فارسیست. هدف این مجموعه “توضیح دادن مسائل نسبتا پیجیده دنیای اطراف ما به زبان ساده” بوده و از نظر من، همه افراد باید تمام قسمت های این پادکست رو حداقل یک بار گوش داده باشند. این پادکست توسط فرشاد محمودی دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه تهران و در آذرماه سال 1396 آغاز به کار کرد. برای اطلاعات بیشتر، روی عکس رو به رو کلیک کرده تا به وبسایت این پادکست هدایت شوید.

هلی تاک

هلی تاک یک پادکست فوق العاده است که به موضوع “رشد و توسعه فردی” میپردازد. این پادکست کمک می کند تا مستقل از اینکه چه کسی هستید و چه کار میکنید، نسخه بهتری از خودتان را بسازید و در مسیر رسیدن به اهداف تان مشکلات کمتری را تجربه کنید. این پادکست از آبان ماه سال نود و هفت توسط فردی به نام هلی، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت در شیکاگو تهیه و منتشر می شود. این پادکست برای همراهی بیشتر با مخاطبان، هفته نامه ای نیز منتشر می کند، که برای عضویت در هفته نامه و کسب اطلاعات بیشتر می توانید روی عکس مقابل کلیک کنید تا به صفحه مربوطه هدایت شوید.

ترجمان

ترجمان علوم انسانی یا به اختصار ترجمان یک مجموعه فرهنگی است که با چاپ فصلنامه، کتاب و مقاله سعی در برقراری ارتباط میان زبان فارسی و دیگر زبان های زنده دنیا دارد. آنها با وسواس خاصی متون کمتر ناخته‌شده و جریانهای به حاشیه رانده‌ شده‌ را که ترجمه آنها دریچه تازه ‌ای در جهان اندیشۀ امروز ایران میگشاید، انتخاب می کنند. پادکست این مجموعه، فایل صوتی برخی مقالات منتخب منتشر شده در سایت یا فصلنامه می باشد، که گوش دادن به آن ها نگرش جدیدی را برای مخاطب به ارمغان می آورد.

بی پلاس

پادکست بی پلاس که زیرمجموعه ای از چنل بی بوده و از سال 97 کار خود را آغاز کرده، در هر اپیزود به خلاصه یک کتاب غیر داستانی می پردازد. اغلب کتاب های انتخاب شده، کتاب های مطرح و به روز دنیا هستند. هدف این پادکست از طرح خلاصه کتاب ها، ارائه ی جایگزینی برای مطالعه و خواندن کتاب اصلی نیست، بلکه بر عکس، هدف تشریح کتاب ها به منظور تشویق و ترغیب شنوندگان به مطالعه نسخه اصلی کتاب است. به عبارت دیگر شنیدن اپیزودهای این پادکست به شما کمک می کند تا با داشتن پیش زمینه، کتاب های مورد علاقه خود را با آگاهی بیشتر انتخاب نمایید.

مدرسه زندگی

مدرسه زندگی فارسی که با الگو برداری از مدرسه زندگی آلن دوباتن در لندن، و توسط دکتر ایمان فانی، پزشک و محقق ایرانی، ایجاد شده و توسعه یافته است. این موسسه درباره ابعاد مختلف زندگی از پزشکی گرفته تا روانشناسی، و به شکل های مختلف از جمله پادکست، تولید محتوا می کند. هر چند که برخی مطالب بازنگری شده از نسخه خارجی هستند، اما مطالب مفید بسیاری نیز توسط دکتر فانی تولید شده اند. تخصص پزشکی و مطالعات علوم انسانی، در داخل و خارج از ایران، باعث شده اند که مطالب ارائه شده، پیوستگی خوبی بین مسائل اجتماعی و عوامل زیست شناسی برقرار کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا